تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«مدرک علی کردان تأیید شد»

دفتر ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که تأییدیه مدرک تحصیلی علی کردان از دانشگاه آکسفورد دریافت شده است.

«مدرک دکترای افتخاری آقای کردان در رشته حقوق اساسی» از آن دانشگاه، ماه گذشته در جریان رأی اعتماد نمایندگان مجلس هشتم با تردید مواجه شده بود.

همان زمان، دانشگاه آکسفورد در پاسخ به برخی پرسش‌ها در این زمینه، با صدور بیانیه‌ای، صدور چنین مدرکی از سوی این دانشگاه را رد کرد.


عبدالرضا شیخ‌الاسلام، رییس دفتر محمود احمدی‌نژاد (عکس: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ایران))

اما عبدالرضا شیخ‌الاسلام، رییس دفتر محمود احمدی‌نژاد امروز یکشنبه در حاشیه نشست هفتگی هیأت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: «فردی که از جانب کردان به آکسفورد رفته، حکم تأییدیه مدرک تحصیلی وی را گرفته است.»

خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از آقای شیخ‌الاسلام نوشته است: «بحث مدرک تحصیلی ساده نیست و پیچیدگی زیادی دارد و ممکن است فردی طی فرآیندی مدرک تحصیلی را اخذ کرده باشد؛ اما نمی‌دانسته که مورد تأیید مقامات ذی‌صلاح نیست.»

آقای شیخ الاسلام در حالی از تأیید مدرک وزیر کشور خبر می‌دهد که مسئولان دانشگاه آکسفورد بارها و از جمله در سایت رسمی خود اعلام کرده‌اند که صدور چنین مدرکی را تأیید نمی‌کنند.

در بیانیه‌ای که در سایت اینترنتی این دانشگاه قابل دسترسی است، آمده که هر چند استادانی که نامشان در انتهای «مدرک دکترای علی کردان» آمده، در برخی مراحل در دانشگاه آکسفورد سمت‌هایی را بر عهده داشته‌اند، اما هیچ یک در رشته حقوق فعالیت نداشته و در هیچ یک از مدارک صادر شده از این دانشگاه، صاحب امضا نیستند.

هفته گذشته محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران نیز گزارش‌ها درباره تأیید مدرک تحصیلی علی کردان، وزیر جدید کشور را تکذیب کرده بود.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز ماه گذشته با صدور حکمی برای علی عباسپور تهرانی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خواستار بررسی اصالت مدرک تحصیلی آقای کردان شده که هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

رسانه‌های ایران هم‌چنین اعلام کرده‌اند که وزارت علوم از هفته گذشته کار ارزیابی مدرک تحصیلی آقای کردان را آغاز کرده است.


علی کردان، وزیر کشور (عکس: ایسنا)

کردان پیش از این، معاون اداری - مالی علی لاریجانی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی بوده و از وی به عنوان یکی از متحدان سنتی آقای لاریجانی نام برده می‌شود.

تشکیک در صحت مدرک دکترای علی کردان از زمانی آغاز شد که روح‌الله حسینیان، نماینده محافظه‌کار مجلس هشتم، در جریان بررسی صلاحیت وی برای تصدی وزارت کشور، سؤالاتی در مورد نحوه صدور چنین مدرکی مطرح کرد.

یک روز پس از آن‌که علی کردان توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد، وب‌سایت الف، متعلق به احمد توکلی نماینده‌ محافظه‌کاری که خواستار بررسی صلاحیت آقای کردان در جلسه‌ای غیرعلنی شده بود، اعلام کرد که مدرک آقای کردان جعلی است.

اما وب‌سایت الف چند روز بعد ظاهرا از سوی دادستانی تهران مسدود شد تا این که روز گذشته به دستور آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی از آن رفع فیلتر شد.

در تحولی دیگر و به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس جمهور در حاشیه جلسه امروز یکشنبه هیأت دولت با اشاره به دستور رییس‌جمهور مبنی بر بررسی مدارک تحصیلی برخی مدیران و مسئولان اجرایی گفته است: «تعداد مسئولانی که ممکن است دارای مدرک مجعول باشند، معدود هستند.»


در همین رابطه:
تأیید مدرک تحصیلی کردان تکذیب شد
علی کردان شکایت کرد
بیانیه رسمی آکسفورد درباره دکترای علی کردان
دانشگاه آکسفورد صدور مدرک برای کردان را تکذیب کرد
بالا گرفتن تنش‌ها بر سر مدرک تحصیلی وزیر کشور
وزارت کشور: تشکیک در مدرک دکترای کردان ممنوع
رأی اعتماد به وزیران ‍پيشنهادی احمدی‌نژاد

نظرهای خوانندگان

کاشکی به جای اینهمه مکر و ریا یک سر سوزن از کرم و خلوص درذات این خود فریبان یافت میشد.

-- بدون نام ، Aug 31, 2008

khoda midanad va bas;

-- بدون نام ، Aug 31, 2008

اين وسط بيابيد پرتقال فروش را.

-- بدون نام ، Aug 31, 2008

دانشگاه آکسفورد : نه مدارک کردان را از سايت برداشته ايم و نه مدرکی به سفارت ايران داده ايم

جندی پيش رحیمی معاون حقوقی و پارلمانی احمدی نژاد مدعی پاک شدن مدارک «علی کردان» از سایت دانشگاه آکسفورد شد و گفت ، «بعد از اعلام شبهه در خصوص اصالت مدرک دکترای آقای کردان نماینده‌ای از طرف وی به دانشکده آکسفورد اعزام شد که چگونگی موضوع را بررسی کند. با مراجعه این فرد به لندن مشخص شد مطالب مربوط به مدارک وزیر کشور از روی سایت اینترنتی کاملا حذف شده و اطلاعاتی دراین خصوص وجود ندارد که وی در نتیجه اقدام به استخدام وکیل کرد. وکیل انگلیسی از طریق مقامات قانونی به سایت اصلی دانشگاه آکسفورد مراجعه و همه اطلاعات مربوط به دکترای کردان را که در جلسه اخذ رای اعتماد توزیع شده بود، از آن سایت استخراج کرد. وکیل انگلیسی بعد از مراجعه به مقامات قضایی مراتب صحت مدرک را تایید کرد و از طریق سفارت ایران برای آقای کردان فرستاد که این مدرک شنبه گذشته به دست وی رسید و من شخصا مدرک را ملاحظه کردم».
دانشگاه آکسفورد طی اطلاعيه ای هر دو اين ادعا را رد نمود. متن اين اطلاعيه چنين است :

ادعاهای اخير مبنی بر اينکه دانشگاه آکشفورد مدارک دکترای افتخاری داده شده به آقای علی کردان را از سايت خود پاک نموده حقيقت ندارد. اين دانشگاه همچنين ادعاهایی داير بر دادن يک مدرک تحصيلی که به نام وی بوده به سفارت جمهوری اسلامی ايران را تکذيب ميکند.
دانشگاه بر درستی بيانيه اصلی خود در اين خصوص که 15 اوت 2008 صادر نمود ايستاده است. اين بيانيه در آدرس زير فابل دسترس است :
www.ox.ac.uk/media/news_stories/2008/080815.html

-- هاتف ، Aug 31, 2008

"به روباه گفتند: شاهدت کیه؟ گفت: دمبم!!!"

آقا خودش متهم به کلاهبرداری، دروغ و جعل سنده بعدش خودش به قول گفتنی وکیل می فرسته و به این سادگی مدرک جعلی خودش رو دوباره تایید می کنه!
در عجبم از این همه پر رویی و گستاخی...

-- مهرشاد ، Aug 31, 2008

"به روباه گفتند: شاهدت کیه؟ گفت: دمبم!!!"

آقا خودش متهم به کلاهبرداری، دروغ و جعل سنده بعدش خودش به قول گفتنی وکیل می فرسته و به این سادگی مدرک جعلی خودش رو دوباره تایید می کنه!
در عجبم از این همه پر رویی و گستاخی...

-- مهرشاد ، Aug 31, 2008

به جای عذر خواهی و استعفا طلبکار هم هستند. وقیحتر از این حکومت وجود ندارد.

-- زیبا ، Aug 31, 2008

واقعاً واژه ای که به ذهن متبادر می شود واژه ی "وقاحت" است.

-- بدون نام ، Aug 31, 2008

Moral of story: Oxford lies, Vezarat'e oloom'e Ahmasdi nejad denies!!! who would you believe.?

-- Irani ، Aug 31, 2008

هیچ وقت برای دانشگاه آکسفورد اپلای نکنید غلطهای فاحش انگلیسی در مدرک دکترایتان پیدا می شود. خدای ناکرده فکر می کنند مدرکتان رو یک فارسی زبان بی سواد ساخته است.

-- rezar ، Aug 31, 2008

اگر این موضوع صحت دارد پس چرا اعلامیه 15 اوت دانشگاه همچنان در سایت آن باقی مانده است . .آیا این رسم رسانه ها نیست که اگر خبری عکسش صحیح باشد آن رسانه اقدام به اصلاح گزارش خود خواهد کرد . آقا ی شیخ السلام اینقدر به شعور مردم توهین نکنید . شاید کسانی باشند چشم بسته گفته های شمارا بپذیرند . ولی همه مردم خام نیستنند . ضمنا" به آقای کردان بگویید پول دیگری هم به دنشگاه بدهند تا خبر تکذیب 15 اوت را از روی سایتش بردارد .آقای شیخ السلام مردم درک دارند و می فهمند. لطفا".....

-- محسن ، Aug 31, 2008

برای مبارزه با شما کفار کثیف تهیه یک مدرک چه اشکال دارد!!!

-- دکترجون ، Aug 31, 2008

اگر اونها وقیح اند ما هم بی عرضه و ابلهیم.

-- هادی ، Aug 31, 2008

صد رحمت به زن سلیطه.ماشالله به این پر رویی

-- محمود ، Aug 31, 2008

خدا خیرتون بدهد میشه این قضیه را تمام کنین لطفا با این رویی که 1000 ماشالا دکتر کردان و 10000 اله اکبر ماموت جونم دارن میترسم همینجور پیش بره جفتشون برند تلفیزیون فحش ناموس و خواهر و مادر نثار فرمایند به همه ملت شهید پرور مخصوصا رادیو زمانه و هر کس توش نظر می دهد

-- ایرانی ، Aug 31, 2008

ويل للمكذبين

-- اين راه را نهايت صورت كحا توان بست ، Aug 31, 2008

وزير قلابي مدرك قلابي بايد داشته باشه

-- انديمشك ، Sep 1, 2008

واقعا چقدر رو خريت مردم حساب كرديد؟!!!

-- بدون نام ، Sep 1, 2008

یعنی دمب روباه شده شاهدش

-- بدون نام ، Sep 1, 2008

Let us for argument's sake assume that Mr Ali Kordan has received a doctorate from University of Oxford. The question arises as to the PhD thesis of Mr Kordan. Can Mr Kordan produce his thesis for public inspection?

It is in principle conceivable that Mr Kordan's doctorate being allegedly an honorary one, there is no thesis to produce for inspection. In such case, Mr Kordan should be able to produce a set of publications in peer-reviewed journals on the basis of which University of Oxford has supposedly deemed Mr Kordan as deserving of an honorary doctorate. In such event, can Mr Kordan provide the references to his published works? Google Scholar does not return even a single reference to an academic work (paper or book) authored by Mr Ali Kordan.

Whatever University of Oxford may or may not announce in the future in regard to Mr Kordan’s academic credentials, it is inconceivable that this University would have granted any degree, whether a doctorate or a lower degree, to Mr Kordan in the absence of a written work authored by Mr Kordan whose depth and quality would testify to Mr Kordan’s supposed academic prowess. The public is entitled to be given access (either directly or indirectly through references to reputable academic journals) to Mr Kordan’s academic writings.

BF

-- BF ، Sep 1, 2008

این مردک مگر کیه که دانشگاه اکسفورد به او دکترای افتخاری داده باشد؟ دروغ هم بالاخره حدی داره که اگر از آن رد بشه نتیجه اش معکوس میشه؟ اینها مگر از شعور معمولی هم بی بهره اند که نمی فهمند مردم مسخره شان می کنند.

-- میرآشکاری ، Sep 1, 2008

من مطمئن هستم مدرک بیشترشون قلابیه . همین دکتر لاریجانی که از امریکا فارغ التحصیل شده همیشه مترجم داره !!!!!!!

-- ایرانی ، Oct 21, 2008

بادکتراوبی دکترا دروغ میگویند .فرقی نمی کند
دروغ دروغ است و با سوادو بی سواد نمی خواهد

-- ماشاالله جعفری ، Nov 2, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)