! Memento

تو تمام جایگشتهایی که میشد واسه فینال امسال جام قهرمانان تصور کرد، تکرار دوباره میلان-لیورپول بعید‌ترینش بود به نظرم .منچستر و چلسی این فصل آماده ترین تیمای اروپا بودن. نه لیورپول به نظر در حد تیمی میرسید که بتونه چلسی رو حذف کنه و نه از میلانی که لیگ ایتالیا رو اینقدر راحت به نصفه عقب مونده شهر میلان واگذار کرد همچین انتظاری میرفت. البته هر دو تیمی که برنده میشدن، فینال امسال جالب میشد. چلسی-منچستر که به دلایل کاملا واضحی شاید جذابترین فینالی میشد که تو این چند سال دیدیم. چلسی-میلان و بازی کردن شفچنکو جلوی تیم سابقش هم میتونس خیلی جالب باشه. لیورپول-منچستر هم که دیگه محشر بود. ولی میلان-لیورپول هم به قدر کافی باحاله. هیچکس فکر نمیکرد انقدر سریع فرصت انتقام واسه میلان جور شه! حالا من باید طرفدار یکی باشم! آخه اصلا تو کتم نمیره که یه بازی مهم در حد فینال لیگ قهرمانان رو ببینم و طرفدار هیچ تیمی نباشم. یعنی حتی اگه ساوتهمپتون و گلادباخ هم برسن فینال، من با یه حساب دو دو تا چار تا طرفدار گلادباخ میشم!! چرا؟ خب چون وقتی پورتسموث اومد لیگ برتر، من ازشون خوشم اومد. بعد خب پورتسموث و ساوتهمپتون مثه پرسپولیس و استقلال با هم جنگ و خین ریزی دارن!! اینه که بهتره گلادباخ ببره!! البته به اینکه کدوم یکی از این تیمها بارسا یا رئال رو حذف کرده باشن هم بستگی داره!! باید شرایط رو برسی کرد خلاصه! اینا رو گفتم تا بگم امسال هم باید حتما طرفدار یکی از اون دو تا تیم باشم. با میلان کلا میونه خوبی ندارم...جالبه که بعنوان جریمه فصل رو با امتیاز ۸- شروع کردن اما در کمال تعجب عنوان فصل قبلشون پس گرفته نشد تا بتونن تو جام باشگاههای امسال بازی کنن! برا همینه که اصلا حضور تو این جام حقشون نبود هر چند با شایستگی تمام رسیدن فینال. از اونطرف لیورپول، چلسی - که واقعا دلم میخواست امسال قهرمان شه- رو حذف کرده ولی تیم یکدست و متحدیه. یه کاپیتان فوق‌العاده ، یه مربی عالی و یه ورزشگاه پر از تماشاگر بی‌نظیر داره. تیمیه که یه مشت بازیکن معمولی براش با تمام وجود و به قول حمید با غیرت! میجنگن و نمیذارن کسی به این فکر کنه که اسمشون درک کویت یا جوزپه ریناست! واسه همین همه  با هم یکصدا: لیورپول...لیورپول!

 

*

من اگه درباره فیلم 300 حرف نزنم انگار لال از دنیا رفتم. میدونم دیگه تقریبا سر و صداها خوابیده و گفتنی‌ها گفته شده...فقط چن تا چیز کوچیک هست که من به آخرش اضافه میکنم...

هر کس که این فیلم رو دیده  و متوجه اغراق آمیز بودنش نشده و نفهمیده که این فیلم ساخته نشده تا یه واقعیت تاریخی رو نشون بده باید بره توپ جمع کن ایرسوتر بشه!

 

هر کس این فیلم رو دیده و رگ گردنش باد کرده و فکر کرده توطئه استکبار و آمریکای جهانخوار این بوده که آبرو و تمدن چندین هزار ساله این مرز و بوم رو زیر سوال ببره، باید بره توپ جمع کن ایرسوتر بشه!

 

هر کس هنوز باور نداره اونی  که هر روز بیشتر از دیروز داره به وجهه ایران حال میده همونیه که انتخاب شایسته مردم با فرهنگ و تمدنمون بوده باید بره توپ جمع کن ایرسوتر بشه!

 

هر کس فیلم رو دیده و تند دویده رفته بمب گوگلی هوا کرده و طومار به امضا رسونده و یه فاتحه واسه آرامش روح کورش و داریوش خونده باید بره توپ جمع کن ایرسوتر بشه!

 

هر کس فیلم رو دیده و رفته تو سایت IMDB بش نمره ۱ داده باید بره توپ جمع کن ایرسوتر بشه!

 

و اما بالاخره...هر کس فیلم رو ندیده و کارایی که گفتمو کرده باید بره همونجایی که قبلیا رفتن! فقط این دفعه مسئولین ایرسوترم قبولش نمیکنن!!

 

*

دو سه شب پیش که داشتم برای یکی از امتحانام درس میخوندم، یکی از سوالها حل نمیشد و صدای ساعت دیواری اتاق هم انگار از همیشه بلندتر بود. هر چیزی میگفت غیر از تیک تاک! یه مدت که پشت سر هم میگفت حو...ری...حو...ری  بعدش انگار هی تکرار میکرد سَخ...ته...سَخ...ته!  خیلی چیزا گفت کلا...من که نفهمیدم چرا میگن صدای ساعت تیک تاکه! البته شایدم ساعت اتاق من خارجیه!  بعد فکر کردم چه با حال میشد اگه عقربه‌ها پاد ساعتگرد میچرخیدن! یعنی مثلا یه اتفاقی بیفته که عقربه‌ها شروع کنن اونوری راه برن. یعنی دقیقه دقیقه زندگی آدم برگرده عقب...بعد جالبتر وقتیه که این اتفاق ققط واسه یه نفر بیفته! یعنی اون آدمه هی برگرده عقب در حالیکه بقیه روند عادیشونو دارن و حرکت ساعتهاشون رو به جلوئه. بعد تقابل این یه نفر با اطرافیانش میتونه بامزه باشه! باید این ایده رو بدم کریستوفر نولان تا فیلمشو بسازه!!...و این بود ماجرای درس خوندن من برای امتحان!

نظرات 39 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:20 ب.ظ

مدت ها بود این قدر از باخت هیچ تیمی ناراحت نشده بودم. بغض گلومو گرفته بود. گل دوم رو که خوردیم، آرزو می کردم بازی ایران استرالیا تکرار بشه ولی می دونستم که اون روز، روز ما نیست. نصف موها مو کندم. اگه ریو و ویدیچ به هر دو تا بازی با میلان می رسیدند حذف نمی شدیم. یاد اون بازی لعنتی با لورکوزن افتادم. شکست تو نیمه نهایی خیلی ناجوره. دلم می خواست اون گتوزوی حیوون رو با دستای خودم خفه کنم ولی کار از کار گذشت. حتی قهرمانی تو لیگ برتر بعد از سه فصل هم بهم حال نداد. ما باید چمپیونز لیگ رو می بردیم! امسال عین سال 97 بود بهترین بودیم ولی به حقمون نرسیدیم.

مهدی دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:25 ب.ظ

در ضمن هر کی می گه قهرمانی حق منچستر نبوده باید بره توپ جمع کن ایر سوتر بشه!

بهروز دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:28 ب.ظ http://behrooz12.blogfa.com

اگه تو فقط تو بازیهای حساس باید طرفدار یه تیم باشی که بازی برات جذاب بشه من تو هر فوتبالی که نگاه میکنم باید طرفدار یه تیم باشم.یعنی حتی چند روز پیش که مسابقات پلی آف لیگ ایران هم بود از فرط بیکاری نشستم دیدم و طرفدار شهرداری بندر عباس و تراکتور بودم که هیچ کدومم نتیجه نگرفتن:| در مورد فینال جام قهرمانان هم هرچند میلان با شایستگی تو بازی برگشت برنده شد و اومد فینال و لیورپول واسه رسیدن به فینال کم خوش شانس نبود،اما من قهرمانی رو حق لیورپول میدونم.چون راهی که تا فینال طی کرده به مراتب سخت تر از میلان بوده و از همه مهم تر اینکه من از میلان متنفرم و بازم مهمتر از اون اینکه این پشه ی خسته باز داره شاخ میشه،خوش دارم بدجور شاخش بشکنه:D
در مورد فیلم 300 به علت از رده خارج بودن بحث نظری نمیدم.

شنیده بودم اینایی که ریاضی میخونن بله،اما دیگه تا این حد نشنیده بودم که بله.یعنی واقعاً اینقدر درساتون سنگینه؟میخوای یه 2 ترم مرخصی بگیر.نگرانتم جون تو:-"

شهاب - عشق فیلم سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:26 ب.ظ http://bestmovies.persianblog.com

سلام !
۱ - من افسوس بایرن مونیخ رو میخورم و بس ! فقط تو این یه مورد باهات مخالفم !!!
۲ - در مورد ۳۰۰ - به قول دکتر سیار : صد در صد !!! - باهات موافقم !!! یارو فکر میکنه کورش همونی بوده که تیرکمون داشته و مرز ایران رو مشخص کرده ، بعد الان شده ناسیونالیست !!! هیچ چیزمون به آدمیزاد نمیره !!!
۳ - این ایده ساعت خیلی خوبه !!! ولی ترجیحا شما بشین درس بخون فعلا !!! بعدا با کریستوفر نولان یه صحبتی میکنیم !!!
۴ - کلا با نوشته هات حال میکنم ! - موفق باشی !

بهاره سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:11 ب.ظ

واااااااااااای منم هر وقت اعصابم خورده هر صدای ضعیفی رو خیلی بلند میشنوم.ساعت دیواری که دیگه جای خود داره.معمولا باتریشو در میارم! نمیدونم نداشتن تمرکز من باعث میشه صدای ساعت رو بلندتر بشنوم یا صدای ساعت تمرکزمو بهم میزنه یا جفتش! آره جدی ساعت منم تیک تاک نمیکنه.هر چیز دو بخشی که خودت بخوای رو میتونی از ساعتت بشنوی :دی
من فوتبالیست نیستم ولی فوتبالیستهای ایتالیایی رو دوس دارم :دی البته کریستیانو خیلی حیف بود بچه ):

رضا چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:12 ب.ظ http://dr-reza.blogfa.com

اولا که اصطلاح جایگشتها آخرش بودا :))))) بعد هم یعنی چی لیورپول به نظر نمیرسید چلسی رو ببره! لیورپول خداست. یعنی بایر یووه و لیورپول خدایگان اروپا ند و بس :))) از الان کاپ رو در دستان جرارد میبینم :))) در مورد ۳۰۰ هم که ایضا موافقم مخصوصا اگه کسی فرانک میلر رو نشناسه هم باید بره ایرسوتر :)))))

محمد چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:46 ب.ظ

نه! تو فوتبالو ترک نمیکنی :-)
با نظرت درباره ۳۰۰ موافقم.تموم اون اعتراضات به خاطر توهین به فرهنگ و تمدن ایرانه در حالیکه خودش نشون دهنده ضعف فرهنگیه.
ایده جالبیه و مطمئنم نولان هم کلی تایید میکنه :)))) همیشه تو شرایط سخت و ناراحت کنندست که ایده‌های بکر به ذهن آدم میرسه :))

ساسان پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:13 ب.ظ

نمیدونی چه حالی شدم شبی که حذف شدیم.میدونی که من عشق میلانم هستم ولی امسال باید مال ما میشد.خیلی بد بودیم اصلا فکرشو نمیکردم.میلان قد این حرفا نبود امسال آخه اما حالا که تا اینجا اومده دلم میخواد قهرمان شه و انتقام بگیره از این لیورپولای خر شانس.بذار اگه ما قهرمان نمیشیم لااقل یه تیم با شخصیت قهرمان شه نه این کوچول موچولوای لیورپولی.ولی حالم گرفتس نا فرم

ساسان پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:17 ب.ظ

آقا من که با ۳۰۰ حال کردم اساسی.فیلمه توپی بود انصافا.ایول دمت گرم همه این اراذل اوباشو فرستادی ایرسوتر D:دختر باشی،یوونتوسیم باشی،رشتتم ریاضی باشه،اینجوریم درس میخونی خب!

shah amir safavi پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:29 ب.ظ

ohveeeeeee
BEHrooz HARF bezan bekhandim
chand nokte:
1:man ke halam az finale champion dige beham mikhore vay khoda hamash finalim oghhh ye bar nashod in intero man to final bebinam chera beza ahaa shabe arosi baba bozorgam fek konam oumade to 4time jame uEFA:D
2:horii hano talkhiye finale 4 5 sal pish daghigh yadam nis zire zabonetehaaaaa vay man pishnahad mikonam bazikonaton tamrine penalti konan hatman
3:behrooz harchand man juve ro bishtare inter dos daram vali khak to saret to oun interi ro to varzeshga nadidi dasht milano tashvigh mikard???
4:asan mohem nis ghahraman kie mohem ine ghahremani shakhsiyat mikhad shakhsiyati ke to europe faghat liverpol o REAl o milan daran khodetonam midonid man etefaghan az liverpol khosham miad chon mese milan rishe dare
5:valla man mese hori to kare akhbar nistam vali yadame ke time 4om ke yadam nis kodom tim bod goft man az pase makhareje champion bar nemiam jash milan ke time 5om bod oumad hala migam yadam nis ye chi to in mayeha bod farda az in estefade nakonid
6:kole dafeati ke juve o inter ghahreman shodan fek konam 5bare na 4bare 2bar inter 2baram juve are?khob ma be tanhayi 5bar ghahreman shodim
7.berid baba jam konid
8.hame ye sedaaaaaaaa MILAAAAAAAAAN
9:behrooz ja to bodam asan ye modat khefe mishodam oun az italy ke ghahreman shod in az milan oumad final ounam az inter ke 6TA KHord
10.hori farmodid inam lige keshvaret ke time dovomesh7ta az manchester khord areeee?arz konam time 4ome keshvaram time avale ENgliso lole kard
vasalaaaaaam
name tamam

نیلوفر جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:57 ب.ظ

من از اینگیلیسیا خوشم نمیاد ....پس یکصدا میلاااااااااااااااااااااااااااااااااااان!!

بهروز شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:51 ق.ظ

نمیدونین چه لذتی میبرم وقتی این شاه امیر!!!=))) با این سبک حرص خوردن این دری وری ها رو مینویسه.یعنی قشنگ هرکی بخونه میفهمه که بچه تو این چند سال اخیر چقدر از جانب من ضربه روحی دیده=))))ایول ایول.شاد شدیم:D

ارشاد سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 04:29 ب.ظ http://eriero00.blogfa.com

این فینالی که گفتی ....فقط حق منچستر و لیورپول بود ....نه چلسی خوش شانس یا میلان تک بازیکنی ....
واقعا تنها چیزی که نمی شد حدس زد فینال با حضور میلان بود ....پس اون هفت تا گل به رم کجا رفت ؟

بوریس سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:27 ب.ظ

از نوشته هات فهمیدم امتحانه خیلی سخت بوده!
دیگه اونورا نمیای!
منم به نوبه ی خودم قهرمانی منچستر در لیگ برتر و فیلیپ ماسا در گراندپری اسپانیا رو تبریک میگم!
only ferrari , only manchester
( فقط به خاطر تو: only juventus)

عاطفه پنج‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:06 ب.ظ

حوری خیلی ازت ناراحتم بابا تو که عشق ایتالیا بودی یه وقتی!چه بلایی سرت اومده؟میلان به این نازی :پی
من ۳۰۰ رو دیدم.فیلم توهین آمیزیه.هیچ جوره با واقعیت جور در نمیاد اینو می دونم اما به عنوان یه ایرانی دیدنش اذیتم کرد شاید اگه یه ملیت دیگه داشتم خیلی از فیلم لذت می بردم.قبول دارم که این اعتراضها خیلی بچگانه هستند و این خود ما هستیم که باعث می شیم اونها همچین فیلمی درباره تمدن قدیممون بسازن ولی سرتاسر فیلم برای من پر از غصه بود

ساسان یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:23 ب.ظ

یوونتوست مبارک!بدون شما کالچو از قبلشم بی معنی تر بود! D:

رضا یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:32 ب.ظ http://dr-reza.blogfa.com

یووه رو عشق است !:)‌کفو برو تو کارش!:)) بابا آپدیت کن دیگه!:) سال دیگه به اینتر نشون میدیم که قهرمانی همیشه مال ماست!

محراب یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:02 ب.ظ

سلام به حوری کبیر و به یوونتوسش.میدونی که من اصلا فوتبالی نیستم و میدونی با ایتالیایی ها حال نمی کنم اما از یووه خوشم اومده.کم کم خوشم اومده.اگه دلیلش رفتن یووه به سری ب بوده پس درود بر سری ب!

بهاره دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:15 ق.ظ

اینو ببین:X

http://www.juventus-fr.com/telechargements/wallpapers/wallpaper07.jpg

بهروز دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:43 ق.ظ

رضا جون داداش،۲زار بده آش،به همین خیال باش:))

رضا دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:28 ب.ظ http://dr-reza.blogfa.com

بهروز جات تا بوده همین بوده!:)‌ با وجود یووه کی جرات داره قهرمان بشه!؟:)‌باور نمیکنی ستاره های روی پیرهن تیما رو بشمر ! آره داداش!:)))

بهروز پنج‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:16 ق.ظ

رضا جون جلو توپچی ترقه میندازی؟البته شایدم نمیدونی داری با یه اینتری صحبت میکنی.به هر حال این بار به حرفت نمیخندم.برو خوش باش

سیروس جمعه 4 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:48 ب.ظ http://sj.blogsky

من که جزو گروه اخرم! فیلم ندیده و دهن سوخته!
خب البته من امسال هم به ارزوی قهرمانی چلسی تو اروپا نرسیدم و موکولش کردم به سال بعد. خوشحالم که هنوز اسم مورینیو رو چلسی هست.

شرقیترین ستاره شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:04 ق.ظ http://easternest-star.blogfa.com/

سلام
خیلی باحال مینویسی ......
خوشم اومد......
شاد باشی و سلامت.......

[ بدون نام ] یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:53 ب.ظ

از یکی با قلب خط خطی به نمایندگی از شهاب:
وبلاگ شهاب در قسمت کامنتها آپ دیت شد.

علی یکشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:45 ق.ظ http://nicolekidman.blogfa.com

سلام من در مورد نیکول کیدمن مطلب مینویسم دوس داری یه سر بزن

شروین سه‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:29 ب.ظ http://shervin.us

سلام. آدم واقع گرایی به نظر نمیای! بازگشت زمان از لحاظ تئوریک امکان پذیره ولی حداقل با توجه به قدرت رئالیستیک آدمها تا 200 شایدم 300 ساله دیگه محال به نظر میرسه بشه همچین کاری کرد.

majhool سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:44 ب.ظ

سلام، چرا آپدیت نمی کنی؟ اینقدر امتحانا سنگین بود؟ یا شایدم رفتی دنبال یه لقمه نون حلال؟؟؟؟
راستی تازگیا خوش تیپ تر شدیا، وقتی خودتو می گیری خیلی با کلاس و دوست داشتنی می شی، مثل دخترا می شی!!!!
اینا رو گفتم اما خیلی هم باورت نشه

احسان شاملو (احسان کالچو سابق) جمعه 12 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:49 ق.ظ http://winston.blogfa.com

سلام
اسمتون که حوری خانمه
طرفدار یوونتوس هم هستید
نوشته هاتون هم که خیلی آشناست.
واقعا دارم احساس میکنم دنیا خیلی کوچیکه.
نوشته هاتون رو از اول خوندم
چرا آپ نمیکنید؟


داشت یادم می رفت:
موفق باشید و آتزوری

کوچولو جمعه 26 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:42 ق.ظ

سلام
وبلاگ قشنگی داری.
ای ول
دمت گرم.
لطفا اگه وقت کردی به این آدرس هم یه سری بزن و نظر بده
http://ayne-eshgh.blogfa.com
مال یکی از بهترین فرشته هاییه که دیدم .
گله.گل.
ممنون میشم

پدرام شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:17 ب.ظ http://pedygol.blogsky.com

سلام..
میگما..
تو هنوز زنده ای؟!

مهدی شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 04:56 ب.ظ

سلام وبِ خیلی نازی داری. به کلبه حقیرانه من هم سر بزن. با مطلبی در مورد عشق حقیقی به معشوق مجازی آپم.
نظر هم یادت رفت اشکالی نداره.


[ بدون نام ] چهارشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:39 ب.ظ

?where are ya gurl

سیروس یکشنبه 8 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:37 ب.ظ

تموم شدی کاملا؟!!!

بهروز شنبه 21 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:47 ب.ظ

کدوم گوری هستی

علیرضا آبروشن شنبه 3 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:32 ب.ظ http://www.ghazaleghasedak.blogfa.com

ما بودیم و استاد و ایرج و ...
بگو از کجا می آیم
چیزی مثل پنجره میخواهد دلم
گمش کرده ام که هرگز پیدایش نمیکردی تو هم کمی مثل من شاید عاشقی




در سوگ قیصر سروده ایم:..

مهدی چهارشنبه 5 دی‌ماه سال 1386 ساعت 08:11 ب.ظ

فکر کنم رکورد وبلاگ ننویسی رو شکستی تو این مدت. اسمت تو گینس ثبت شده به امام.

پاراگراف چهارشنبه 19 دی‌ماه سال 1386 ساعت 03:48 ب.ظ http://paragraphgroup.persianblog.ir

چرا حرف نمی زنی؟

مهدی سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:23 ب.ظ http://pelkamad.blogspot.com

یک سال گذشت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد